ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Η ιστορία των μηχανών espresso



Οι πρώτες απόπειρες κατασκευής μηχανής espresso είχαν γίνει είδη από τον 18º αιώνα. Το 1822 δημιουργήθηκε το πρώτο πρωτότυπο μηχανής espresso στη Γαλλία από τον Luis Bernard Babaut, τη πατέντα του οποίου αγόρασε ο Edouard Loysel που με τη σειρά του και αυτός έφτιαξε μία μηχανή το 1855. Μάλιστα την έβαλε και σε μία μεγάλη έκθεση του Παρισιού, η οποία εβγαζε χίλια φλυτζάνια espresso την ώρα αλλά ήταν
τεράστια και έτσι δεν κατασκευάστηκαν πολλά κομμάτια.

Η πρώτη πραγματική μηχανή espresso ανήκει στην Ιταλία και στον μηχανικό Luigi Bezzera. Κατασκευάστηκε στο Μιλάνο το 1901 και ονομάστηκε Tipo Gigante, μάλιστα υπάρχει η φήμη πως o Bezzera την κατασκεύασε για να μειώσει το διάλειμα των υπαλλήλων του και να αυξήση τη παραγωγή του εργοστασίου του. Ήταν μία πραγματικά πολύ όμορφη μηχανή σε σχήμα κολώνας και ήταν η μούσα για πολύ καιρό των μετέπειτα κατασκευαστών μηχανών espresso. Ηταν η πρώτη που χρησιμοποιούσε μίξη ατμού με καυτό νερό σε μεγάλη πίεση. Η μέθοδος ήταν καινοτόμα για την εποχή αλλά ο καφές έβγαινε πικρός και με τη γεύση του καμένου. 

Αυτός όμως που έμελε να φτιάξει τον πρώτο πραγματικά καφέ espresso με τη γεύση και τη ποιότητα που τον ξέρουμε σήμερα ήταν ο Desiderio Pavoni το 1905. Κατασκεύαζε μηχανές βασισμένος στην ιδέα του Bezzera που είχε αγοράσει το 1903. Ο Pavoni έφαγε το κεφάλι του να βρει γιατί ο καφές έβγαινε πικρός και καμένος στη γεύση, αλλά μετά οπό πολλούς πειραματισμούς κατέληξε στο συμπέρασμα που ισχύει μέχρι σήμερα, πως το καλύτερο αποτέλεσμα είναι στους 90,5ºC και στα 9 bar πίεσης νερού. Η Pavoni έτσι γίνετε η φίρμα που θα κυριαρχήσει εκείνη την εποχή.

Μεγάλο ρόλο στη διάδοση της κουλτούρας του καφέ espresso, θα παίξει η εταιρεία Victoria Arduino που ιδρύθηκε την ίδια χρονιά στην Ιταλία.

Η σημερινή μορφή των μηχανών espresso οφείλεται στον Achile Gaggia, ο οποίος το 1947 παρουσίασε στο κοινό τη Crema Coffee Machine. Η μηχανή αυτή μπορούσε να παράγει πίεση νερού πάνω από 8 bar και ήταν και σχετικά φτηνή έστι ώστε να την αγοράσουν πολλά καφέ της εποχής. Ήταν η πρώτη μηχανή που έφτιαχνε καϊμάκι όπως το ξέρουμε σήμερα και η πρτώτη με μοχλό. 



Η τελειοποίηση έγινε το 1948 με τη μηχανή Classica και με τη πατέντα του Cremonesi που βρήκε το τρόπο να περνάει ξεστό νερό (και όχι καυτό), μέσα από το στρώμα του καφέ με αποτέλεσμα μία ωραία γεύση και κρέμα στην επιφάνεια.
thefoodproject

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου