ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Τι αλλάζει στην φορολόγηση του leasing αυτοκινήτων



Σε πλήρη σύγχυση βρίσκονται χιλιάδες φορολογούμενοι, οι οποίοι με οποιοδήποτε τρόπο κάνουν χρήση αυτοκινήτων, υπό το καθεστώς κάθε είδους μίσθωσης. Οι αλλαγές, που έχει φέρει ο πρόσφατος φορολογικός νόμος, έχουν δημιουργήσει ένα νέο καθεστώς σε ό,τι αφορά τις ελαφρύνσεις, που ίσχυαν μέχρι σήμερα μέσω είτε του leasing, είτε της μακροχρόνιας ενοικίασης, είτε μέσω
κάθε άλλης μορφής μίσθωσης. Το Capitaltax, με τη βοήθεια του φοροτεχνικού της Fao Economics, Λάζαρου Αντωνάκου, επιχειρεί σήμερα να κωδικοποιήσει όλες αυτές τις αλλαγές.


Κατ΄ αρχήν, σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα εταιριών, αυτά υπολογίζονται ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν ανήκουν στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένα με οποιονδήποτε τρόπο, για τον πρόεδρο ή μέλος του διοικητικού συμβουλίου, διευθύνοντα ή εντεταλμένο σύμβουλο, διαχειριστή, διευθυντή ή στέλεχος γενικά που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Το εισόδημα αυτό υπολογίζεται ως ποσοστό της εργοστασιακής αξίας του έτους πρώτης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ως εξής:

- για εργοστασιακή αξία από 15.000 - 22.000 ΕΥΡΩ, ποσοστό 15% αυτής,
- για εργοστασιακή αξία από 22.001 - 30.000 ΕΥΡΩ, ποσοστό 25%,
- για εργοστασιακή τιμολογιακή αξία άνω των 30.000 ΕΥΡΩ, ποσοστό 30% της εργοστασιακής αξίας.

Τα ποσοστά αυτά δεν επιμερίζονται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα. Από πότε ισχύουν αυτά;
Για δαπάνες αυτοκινήτων, που έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Ιανουαρίου της φετινής χρονιάς και μετά.

Τι συμβαίνει με τις εκπτώσεις από τα έσοδα, που προσφέρει αυτή η μέθοδος, σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις;

Κατ΄ αρχήν καταργείται ο διαχωρισμός μεταξύ των μισθώσεων με και χωρίς δικαίωμα επαναγοράς. Θυμίζουμε ότι όταν ελεύθερος επαγγελματίας μίσθωνε αυτοκίνητο για συγκεκριμένα χρόνια, χωρίς δικαίωμα επαναγοράς στο τέλος του χρονικού διαστήματος, τότε είχε έκπτωση του 100% της δαπάνης αυτής από το εισόδημά του. Πλέον, όλες οι περιπτώσεις αντιμετωπίζονται φορολογικά με ενιαίο τρόπο. Ποιος είναι αυτός;

Για δαπάνες συντήρησης, επισκευής, κυκλοφορίας και αποσβέσεων και τα μισθώματα που καταβάλλονται σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης ή οποιονδήποτε τρίτο, εκπίπτει

- το 70% αυτών, όταν τα αυτοκίνητα είναι έως 1.600 κυβικά εκατοστά, και
- το 35% αυτών, όταν ο κυβισμός είναι από 1.600 κυβικά και άνω.

Οι εκπτώσεις ισχύουν για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, όταν χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της επιχείρησης.

Πώς εφαρμόζονται τα νέα τεκμήρια σε τέτοιες περιπτώσεις; Όταν πρόκειται για εταιρίες ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες, περιορισμένης ευθύνης, ανώνυμες ή αστικές, οι οποίες έχουν στην κυριότητα ή στην κατοχή τους επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, η αντικειμενική δαπάνη που αναλογεί σε αυτά υπολογίζεται ως αντικειμενική δαπάνη των:
- ομόρρυθμων ή απλών, εκτός των ετερόρρυθμων, εταίρων ή κοινωνών ή μελών της κοινοπραξίας φυσικών προσώπων, επιμεριζόμενη μεταξύ αυτών κατά το ποσοστό συμμετοχής τους στην εταιρία,

- των φυσικών προσώπων, μελών της εταιρίας περιορισμένης ευθύνης, επιμεριζόμενη μεταξύ αυτών, κατά το ποσοστό συμμετοχής του καθενός στην εταιρία περιορισμένης ευθύνης, όταν οι διαχειριστές αυτής δεν είναι εταίροι της,

- των διαχειριστών της εταιρίας περιορισμένης ευθύνης που είναι και εταίροι της, επιμεριζόμενη μεταξύ αυτών κατά το ποσοστό συμμετοχής τους στην εταιρία περιορισμένης ευθύνης και

- των διευθυνόντων και εντεταλμένων συμβούλων, διοικητών ανωνύμων εταιριών και προέδρων των διοικητικών συμβουλίων τους, επιμεριζόμενη ισομερώς μεταξύ τους.

Αν στις πιο πάνω περιπτώσεις οι εταίροι των ομόρρυθμων ή ετερόρρυθμων ή περιορισμένης ευθύνης ή αστικών εταιριών, καθώς και των κοινωνιών ή κοινοπραξιών είναι νομικά πρόσωπα, η αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει με βάση τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που έχουν στην κυριότητα ή την κατοχή τους λογίζεται ως αντικειμενική δαπάνη των φυσικών προσώπων, που μετέχουν σε αυτά τα νομικά πρόσωπα.

Του Νεκτάριου Β. Νώτη
capital

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου