ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ
Ο πληθωρισμός καλπάζει με πραγματικά ποσοστά άνω του 6% για την πλειοψηφία των Ελλήνων και τις βιοτικές και καταναλωτικές τους ανάγκες, ενώ οι μετρήσεις των τιμών Απριλίου θα καταδείξουν τεράστιες περαιτέρω αυξήσεις. Στην οικονομία του καπιταλισμού ύφεση και ταυτόχρονα πληθωρισμός δεν είναι μόνο ένα παράδοξο, είναι ένα
επικίνδυνο εκρηκτικό μίγμα που οδηγεί στην διάλυση του οικονομικού κοινωνικού ιστού με αυτόθροες πολιτικές και πολιτειακές συνέπειες.
Στην χώρα του δανειοληπτικού εντόκου πληθωρισμού και της κρατικής υπερφορολόγησης χρεώνουν την έλλειψη «ανταγωνιστικότητας» στους πενιχρούς μισθούς των εργαζομένων και οδηγούν την ελληνική οικονομία και κοινωνία στην «κινεζοποίηση».
Πολλά χρόνια καταστροφικών πολιτικών επιλογών με σπατάλες σε δρόμους, γιοφύρια, ασφαλτοστρώσεις, πεζοδρόμια και Ολυμπιακούς αγώνες (δηλ. σε ελάχιστα παραγωγικές «επενδύσεις»), σε υπερτιμολογήσεις των προμηθειών και σε ασύστολες κλοπές σε βάρος της δημόσιας περιουσίας, αυτά που πληρώναμε και πληρώνουμε ως λαός και φορολογούμενοι πολίτες σε τιμές υπερτριπλάσιες από τις εύλογες και ορθές. Σκάνδαλα, κομπίνες, υπερχρεώσεις αυτό είναι το «παλμαρέ» του σύγχρονου ελληνικού πολιτικού κόσμου και την ελληνικής κοινωνίας που διδάχθηκε την πλάγια, ατομική οδό της «ευτυχίας».
Ήλθε η ώρα να πληρώσουμε για τα σφάλματα ;
Την ίδια ώρα που κάποιοι φέρονται να κόπτονται για την απροσδιόριστη για αυτούς έννοια της «ανταγωνιστικότητας» της ελληνικής οικονομίας, που οι ίδιοι την κατάντησαν ανύπαρκτη, ήλθε μέσα σε ένα χρόνο η κρατική φορολογική «παρέμβαση» να καταβαραθρώσει την ελληνική οικονομία ακόμα περισσότερο και να κλείσει το μάτι στην κερδοσκοπία. Το ίδιο πονηρό μάτι πήγε να της κλείσει τον Οκτώβριο του 2009 με το πετρέλαιο θέρμανσης, η τιμή του οποίου προετοιμαζόταν από παράγοντες της «αγοράς» και κυβερνητικούς αξιωματούχους ώστε να είναι 10 με 15 λεπτά ακριβότερη, από την ήδη υψηλή τιμή των προηγουμένων ετών. Τότε ήταν η δική μας παρέμβαση που άνοιξε τα μάτια της κοινωνίας και απέτρεψε τις αισχροκερδείς επιδιώξεις. Έτσι η κερδοσκοπία χρειάστηκε να «κρατικοποιηθεί» και να λειτουργήσει παράλληλα με την ιδιωτική κερδοσκοπική πρωτοβουλία. Η άκριτη αύξηση της φορολόγησης των τιμών των πετρελαιοειδών καυσίμων, ενός κεντρικού και κύριου συντελεστή στην λειτουργία της ελληνικής οικονομίας μπορεί να επέφερε άμεση αύξηση των εσόδων του κράτους, αλλά πίσω της κρύβονται μια σειρά από καταστροφικές συνέπειες, που θα έπρεπε να επιβάλλουν επιτίμιο σιωπής σε όσους θέλουν να κάνουν λόγο για «χρηστή διοίκηση».
Οι ίδιοι άνθρωποι που άγονται και φέρονται ως ανησυχούντες και «κοπτόμενοι» για την ελληνική οικονομία και την ανταγωνιστικότητά της, επιβάλλοντας τα στερεότυπα της κοινωνικής βαρβαρότητας φροντίζουν να συμβάλλουν άμεσα στην πολυετή προσπάθειά τους να την καταβαραθρώσουν. Σε μία οικονομία χωρίς παραγωγική πραγματικότητα και κατεύθυνση, σε μία οικονομία σε ύφεση, σε μία οικονομία έλλειψης χρηματικών πόρων και κυρίως σε μία κοινωνία ανεργίας, χαμηλών μισθών και μειωμένης αγοραστικής δύναμης για την πλειοψηφία των πολιτών, ήλθαν να επιβάλλουν υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, που αποτελούν τον κινητήριο μοχλό της όποιας ελληνικής οικονομίας.
Τι προκαλεί η αύξηση στις τιμές των καυσίμων :
- Αυξήσεις στις τιμές των καταναλωτικών αγαθών.
- Αυξήσεις στις τιμές των υπηρεσιών
- Αυξήσεις στο κόστος παραγωγής, ήτοι περαιτέρω μείωση της «ανταγωνιστικότητας» της ελληνικής οικονομίας.
- Ανάγκη για μεγαλύτερη χρήση ακριβού δανεικού χρήματος.
Την ίδια ώρα οι ανύπαρκτοι κανόνες λειτουργίας της «αγοράς» και μία κυβέρνηση το ίδιο πιστή με την προηγούμενη στην ασυδοσία που ονομάζεται «ελεύθερη αγορά», έκλεισε για τα καλά το μάτι στους κερδοσκόπους. Τούτη την φορά, η σπασμωδική κίνηση θέσπισης υψηλότατων και ήδη κερδοσκοπικών ορίων στην τιμή πώλησης των καυσίμων σε κάποιους νομούς, χλευάστηκε με βαθύ νόημα, από τους καταστάντες παντοδύναμους και απρόσβλητους «παράγοντες της αγοράς», οι οποίοι συνέχισαν να πωλούν πάνω από τα όρια που τέθηκαν. Η πρότασή μας για θέσπιση νόμων που θα καθορίζουν τα όρια θεμιτού κέρδους, ως αντίβαρο και ανάχωμα στην παράνομη και αντισυνταγματική καταχρηστικότητα της αισχροκερδούς ασυδοσίας είναι και παραμένει η μοναδική πραγματική άμεση και εφικτή λύση, που θα προστατεύσει τους ανθρώπους και την κοινωνία τους. Όταν όμως το κράτος πρωτοστατεί στην αισχροκέρδεια και παρεμβαίνει μόνο για να την ευνοήσει, οι λύσεις ανήκουν στους ίδιους τους ανθρώπους, τους πολίτες και τις κοινωνίες τους.
Με την αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα και την παράλληλη αύξηση του Φ.Π.Α., με μία άλλη «εύκολη» και ανέξοδη φαιάς ουσίας πράξη της κυβέρνησης, όχι μόνο επιδεινώθηκε και μειώθηκε περαιτέρω η παραγωγική δυνατότητα της χώρας, αλλά και ο πληθωρισμός στα αγαθά που αφορούν τις βιοτικές καταναλωτικές ανάγκες της πλειοψηφίας των Ελλήνων, εκτινάχθηκε σε πραγματικό επίπεδο ανώτερο του 6%.
Στην οικονομία του καπιταλισμού ύφεση και ταυτόχρονα πληθωρισμός δεν είναι μόνο ένα παράδοξο, είναι ένα επικίνδυνο εκρηκτικό μίγμα που οδηγεί στην διάλυση του οικονομικού κοινωνικού ιστού με αυτόθροες πολιτικές και πολιτειακές συνέπειες.
Έτσι καταντήσαμε - διότι περί κατάντιας πρόκειται - η φτωχή υφεσιακή Ελλάδα, να έχει τις υψηλότερες τιμές καυσίμων σε όλο τον πλανήτη.
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ
Όπως προκύπτει από τον αντίστοιχο διαδικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ημ/νία ανανέωσης: 9/3/2010) :
-Στην Ελλάδα πωλείτο η 2η ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη της Ευρώπης με μέση τιμή 1,43 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Ολλανδία με τιμή 1,52/λίτρο)
-Στην Ελλάδα πωλείτο το 2ο ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης της Ευρώπης (το άλλο βασικό καύσιμο) με μέση τιμή 1,25 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Μ. Βρετανία με τιμή 1,29 Ευρώ/λίτρο).
- Στην Ελλάδα πωλείτο η ακριβότερη «σούπερ αμόλυβδη» βενζίνη με πραγματική μέση τιμή 1.62 Ευρώ/λίτρο και διδόμενη 1,47 Ευρώ/λίτρο.
Ο μέσος όρος των τιμών των ανωτέρω βασικών καυσίμων ήταν για την Ελλάδα ο υψηλότερος όχι μόνο της Ευρώπης (1,433 Ευρώ/λίτρο), αλλά και ολόκληρου του πλανήτη.
Τα στοιχεία ανανεώθηκαν από την Eurostat σήμερα (26/9/2010).
Με βάση τα σημερινά στοιχεία
- Στην Ελλάδα πωλείται η 4η ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη της Ευρώπης με μέση τιμή 1,45 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Ολλανδία με τιμή 1,57/λίτρο και ακολουθούν Βέλγιο και Δανία με 1,47)
- Στην Ελλάδα πωλείτο το 3ο ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης της Ευρώπης (το άλλο βασικό καύσιμο) με μέση τιμή 1,25 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Μ. Βρετανία με τιμή 1,41 Ευρώ/λίτρο και την δεύτερη θέση μας πήρε η Σουηδία με 1,27 Ευρώ /λίτρο).
- Στην Ελλάδα πωλείτο η ακριβότερη «σούπερ αμόλυβδη» βενζίνη με πραγματική μέση τιμή 1.633 Ευρώ/λίτρο και διδόμενη 1,52 Ευρώ/λίτρο.
Ο μέσος όρος των τιμών των ανωτέρω βασικών καυσίμων ήταν για την Ελλάδα ο 2ος υψηλότερος στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον πλανήτη (1,433 Ευρώ/λίτρο), καθώς μας ξεπέρασε η Ολλανδία … . Η χώρα καταγράφει παγκόσμιες πρωτιές στην ακρίβεια.
Τα επίσημα στοιχεία ελέγχονται ως ανακριβή :
Είχαμε στο παρελθόν (και πολύ πριν καταστεί κύριο θέμα της επικαιρότητας) ζητήσει τον έλεγχο για ανακρίβεια των στοιχείων που δίδουν οι ελληνικές στατιστικές υπηρεσίες προς τον ελληνικό λαό και συναφώς προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είχαμε την εντύπωση ότι θα υπάρξει συμμόρφωση από την νέα κυβέρνηση, αλλά φαίνεται ότι είτε η σκοπιμότητα, είτε η ασυνεννοησία και ο γενικός αποσυντονισμός αποτελούν αιτίες συνέχισης μιας εσφαλμένης τακτικής.
Σύμφωνα με τις επίσημες τιμές που εξάγονται από το επίσημο παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων σήμερα 26/9/2010 δεν είναι 1,45 Ευρώ/λίτρο (όπως δίδεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αναρτάται στον επίσημο πίνακα), αλλά 1,46/λίτρο !!! .
Αντίστοιχα, η μέση τιμή της σούπερ-αμόλυβδης δεν είναι 1,52 Ευρώ/λίτρο, όπως δίδεται στην Ε.Ε. , αλλά 1,633 Ευρώ/λίτρο.
Αυτά με βάση τα επίσημα στοιχεία του «Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων», το οποίο εξήγαγε τις ανωτέρω μέσες τιμές του προηγούμενου διαστήματος εισάγοντας στο σύστημα ελάχιστες τιμές πώλησης αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων 0,71 Ευρώ/λίτρο και σούπερ αμόλυβδης 0,73 Ευρώ/λίτρο !!!.
Όσο για τις νέες τιμές (αυτές της 26/4/2010): έχουν εξαχθεί με τον συνυπολογισμό εικονικών και ανύπαρκτων κατώτερων τιμών: 1,17 Ευρώ για την αμόλυβδη βενζίνη (διορθώθηκε μόλις από σήμερα), 1,15 για την σούπερ αμόλυβδη (παραμένει) και 0,67 για το πετρέλαιο κίνησης (παραμένει).
Πέραν λοιπόν της συνέχισης μιας εντελώς εσφαλμένης πρακτικής τα πράγματα είναι ακόμα ζοφερότερα για την κατάσταση της τιμής της χώρας μας και ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον μέσο όρο της τιμής των καυσίμων.
Με βάση τα ανωτέρω και τις πληροφορίες μελών μας που κινούνται ανά την χώρα, καλώς γνωρίζουμε ότι η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης στην χώρα φτάνει να προσεγγίζει πλέον τα 1,50 Ευρώ/λίτρο.
Εάν μάλιστα στις ανωτέρω αναλύσεις προσθέσουμε και μία άλλη ζοφερή πραγματικότητα – στοιχείο, αυτό των μέσου ύψους αποδοχών και του κατά κεφαλήν εισοδήματος, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο μαύρα και από τον «μαύρο χρυσό».
Η συνταγή της κερδοσκοπίας:
Από τον ίδιο επίσημο πίνακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκύπτει ότι στην Ελλάδα καταγράφονται για το σύστημα παραγωγής – διακίνησης και εμπορίας των καυσίμων τα μεγαλύτερα έσοδα ανά λίτρο σε όλη την Ευρώπη.
Έτσι στην Ελλάδα τα έσοδα του συστήματος παραγωγής – διακίνησης και εμπορίας ήταν σε όλο το προηγούμενο διάστημα τα υψηλότερα σε όλη την Ευρώπη. Κατά το κατά τον προηγούμενο πίνακα τα έσοδα του συστήματος παραγωγής – διακίνησης και εμπορίας ήταν για την αμόλυβδη βενζίνη 0,53 Ευρώ/λίτρο και σύμφωνα με τις πραγματικές τιμές του ελληνικού κράτους άνω των 0,56 Ευρώ/λίτρο. Την ίδια ώρα στην Γερμανία παραγωγή – διακίνηση και εμπορία ελάμβαναν 0,47 Ευρώ/λίτρο, στην Μ. Βρετανία 0,44 Ευρώ/λίτρο, στην Γαλλία 0,51 Ευρώ/λίτρο και σε χώρες αντίστοιχες με την Ελλάδα όπως η Αυστρία, η Τσεχία και η Βουλγαρία : 0,46 /λίτρο, 0,49 /λίτρο και 0,47 /λίτρο, αντίστοιχα.
Αναλογιστείτε τα εκατομμύρια λίτρα που πωλούνται καθημερινά για να εννοήσετε το κόστος της διαφοράς εσόδων αυτής για τους πολίτες της χώρας μας και την εθνική οικονομία.
Αντίστοιχα ήταν τα ποσά των διαφοροποιήσεων των εσόδων του συστήματος παραγωγής και εμπορίας σε όλα τα υγρά καύσιμα (με κορυφαία την σούπερ αμόλυβδη : 0,74 /λίτρο έναντι 0,63 της 2ης Δανίας, ενώ στην Αυστρία το αντίστοιχο έσοδο είναι 0,50 /λίτρο).
Δεν αρκεί συνεπώς η άγρια και καταστροφική φορολόγηση των καυσίμων από το κράτος, υπάρχει και μία άλλη πρωτιά : τα έσοδα των εταιρειών παραγωγής – διακίνησης και εμπορίας καυσίμων είναι στην Ελλάδα τα υψηλότερα σε όλη την Ευρώπη !!!.
Σύμφωνα δε με τους πίνακες της 26/4/2010 τα αυτά έσοδα ήταν :
- 0,58 για την αμόλυβδη βενζίνη
- 0,72 για την σούπερ αμόλυβδη
- 0,64 για το πετρέλαιο κίνησης
Ο μέσος όρος των ανωτέρω δίνει στην χώρα μας άλλη μια πρωτιά ντροπής και κερδοσκοπίας.
Αναλύοντας δε περαιτέρω τα επίσημα στοιχεία βλέπουμε ότι π.χ. στο πετρέλαιο κίνησης, ενώ αυτό πωλείται στην Μ. Βρετανία προς 1,41 Ευρώ/λίτρο , τα ανά λίτρο έσοδα του κυκλώματος παραγωγής, διακίνησης και εμπορίας είναι 0,53 Ευρώ/λίτρο, ενώ στην χώρα μας είναι τα υψηλότερα της Ευρώπης: 0,64 Ευρώ/λίτρο.
Το φαινόμενο δεν εξηγεί μόνο την ζοφερή κατάσταση για τους Έλληνες καταναλωτές, αλλά εξηγείται άμεσα από την λειτουργία ολιγοπωλίων, αλλά κυρίως από την κρατική αδιαφορία και την έλλειψη κανόνων στην τιμολόγηση για όλους τους παράγοντες της αγοράς. Όλα αυτά συντείνουν άμεσα στην αύξηση του λαθρεμπορίου που, ούτως ή άλλως και όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, ανθεί και θα ανθεί όσο οι τιμές είναι υπέρογκες.
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ …
Την ίδια ώρα κάποιοι επιτίθενται στους μισθούς των εργαζομένων θεωρώντας ότι αυτοί ευθύνονται για την καχεξία της οικονομίας και την έλλειψη «ανταγωνιστικότητας».
Κανείς από όλους αυτούς που κατευθύνονται είτε από την προσωπική σκοπιμότητα είτε από την ακρισία δεν μπορεί να δώσει απάντηση στο ερώτημα γιατί σε χώρες με διπλάσιους μισθούς, όπως στην Γερμανία, την Γαλλία, την Μ. Βρετανία, την Αυστρία το σύστημα παραγωγής και εμπορίας έχει τεράστια κέρδη και μικρότερες τιμές. Άρα, οι λύσεις για την ανταγωνιστικότητα δεν βρίσκονται πίσω από θέσεις και τσιτάτα για τους μισθούς των εργαζομένων, αλλά από τις επιδιώξεις και τις πρακτικές των εταιρειών που ορίζουν το σύνολο του κυκλώματος αυτού.
Άλλωστε, όσοι προκάλεσαν τα ελλείμματα και κερδοσκόπησαν εις βάρος του ελληνικού λαού τρίβουν τα χέρια τους με ικανοποίηση από τις τελευταίες εξελίξεις καθώς η κατεύθυνση της μείωσης των πενιχρών μισθών και της κατάργησης κάθε εχέγγυου για τους εργαζόμενους τους δίνει μεγαλύτερες δυνατότητες εκμετάλλευσης και υπερκερδών, ενώ και πάλι θα αποτελέσουν επιδοτούμενους με δημόσιο χρήμα «επενδυτές» και «επιχειρηματίες».
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
α) Να κατανοήσουμεότι το περίφημο κύκλωμα (άλλοι το αποκαλούν και «πλαίσιο») του διεθνούς δικαίου και της διεθνούς ασφάλειας δεν επέτρεψε στην χώρα μας να αντλήσει τα πετρελαϊκά της κοιτάσματα, τα οποία βρίσκονταν εντός της επικράτειάς της σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο της θάλασσας (12 ν.μ.), ούτε να δημιουργήσει ζώνες αποκλειστικής οικονομικής εκμετάλλευσης κατά τους αυτούς κανόνες του διεθνούς δικαίου. Αντίστοιχα, δεν τιμώρησε και δεν απέκρουσε τις απειλές πολέμου που εξαπέλυε και εξαπολύει σχετικώς η Τουρκία. Άρα το σύστημα είναι ως προς τα ανωτέρω πλήρως ανεπαρκές για να εγγυηθεί την ασφάλεια σε διακρατικό επίπεδο.
β) Να κατανοήσουμε ότι το πετρέλαιο είναι ένα καύσιμο του οποίου η χρήση τελειώνει και θα βαίνει μειούμενη από την επόμενη δεκαετία. Άρα οφείλουμε να δούμε το μέλλον για να προλάβουμε να είμαστε εντός των επόμενων τεχνολογικών εξελίξεων και διαδικασιών. Προτείναμε π.χ. πριν από μήνες την δημιουργία κρατικού εργοστασίου κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων για είναι η χώρα μας μέσα στην επόμενη γενιά της τεχνολογίας μετακίνησης. Αντʼ αυτού, η κυβέρνηση προτιμά να σπαταλά πόρους σε δοκιμασμένα αποτυχημένες και αντιπαραγωγικές συνταγές του παρελθόντος. Η στροφή στην πρωτοπορία είναι μία από τις ελάχιστες λύσεις.
γ) Άμεση μείωση της φορολογίας στα καύσιμα.
δ) Έλεγχος και μείωση των εσόδων του συστήματος παραγωγής – διακίνησης και εμπορίας των καυσίμων, με την θέσπιση ειδικών κανόνων και μέτρων.
ε) Να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση των Ι.Χ. σε όλη την χώρα. Τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είναι πιο οικονομικά και αποδοτικά με μικρότερες καταναλώσεις και λιγότερους επικίνδυνους ρύπους. Η συμπεριφορά και στάση των ελληνικών κυβερνήσεων (μοναδική στην Ευρώπη) είναι πραγματικά ανεξήγητη.
Αυτά ως συμβολή στον αγώνα που πρέπει να δώσει ο ελληνικός λαός και μόνο αυτός προκειμένου να ξεφύγει από τα ολέθρια σφάλματα και την πορεία καταστροφής και εκποίησης της χώρας.
newinka.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου