Μείωση της πρόθεσης έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας το 2009 και το 2010 καθώς και μείωση της χρηματοδότησης των επενδυτικών σημείων από τις τράπεζες με κάλυψη του ελλείμματος από τον οικογενειακό κορβανά καταγράφει η ετήσια έρευνα επιχειρηματικότητας του ΙΟΒΕ.
Οι επίδοξοι επιχειρηματίες, όσοι δηλαδή βρίσκονται στα αρχικά στάδια έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας ή διατηρούν εταιρία που δεν έχει κλείσει ακόμη τριετία, μειώθηκαν το 2009 στο 8,8% επί του συνολικού πληθυσμού από 9,9% το 2008, ενώ το
2010 το ποσοστό καταγράφει βουτιά στο 5,5%.
Μεγάλη μείωση της πρόθεσης συμμετοχής στον επιχειρηματικό στίβο αποδίδεται από το ΙΟΒΕ στην οικονομική κρίση, γι' αυτό και το ποσοστό κυρίως όσων επιδιώκουν να ανοίξουν νέες δουλειές παρουσιάζει πτώση.
Το μέσο κεφάλαιο επένδυσης για τη χώρα μας το 2009 ανήλθε στα 60.000 ευρώ, αυξημένο σε σχέση με το 2008.
Αυτό όμως που προβληματίζει είναι η αλλαγή στην προέλευση των χρημάτων. Ειδικότερα, παρατηρείται μείωση της τραπεζικής χρηματοδότησης και σημαντική αύξηση της προσέλκυσης κεφαλαίων από το οικογενειακό και το φιλικό περιβάλλον των νέων επιχειρηματιών.
Οι Έλληνες συνέχισαν να προτιμούν ως ιδανικό επιχειρηματικό στίβο τον τομέα των υπηρεσιών, ενώ αντίθετα οι επενδύσεις σε εξωστρεφείς παραγωγικές δραστηριότητες και καινοτομία παραμένουν σε χαμηλά ποσοστά σε σχέση με τις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες.
Επιδείνωση εμφανίζουν όλοι οι ποιοτικοί δείκτες της έρευνας, παρότι το 47% των νέων επιχειρηματιών έναντι μόλις 39,5% το 2008 είδε την κρίση να δημιουργεί ευκαιρίες, και το ποσοστό των Ελλήνων που ανοίγουν νέες δουλειές από ανάγκη παραμένει στο υψηλό επίπεδο του 25%, μειωμένο πάντως σε σχέση με το 2008 (33,4%).
Επιδείνωση εμφανίζουν όλοι οι ποιοτικοί δείκτες της έρευνας, παρότι το 47% των νέων επιχειρηματιών έναντι μόλις 39,5% το 2008 είδε την κρίση να δημιουργεί ευκαιρίες, και το ποσοστό των Ελλήνων που ανοίγουν νέες δουλειές από ανάγκη παραμένει στο υψηλό επίπεδο του 25%, μειωμένο πάντως σε σχέση με το 2008 (33,4%).
Η ρηχότητα, η εσωστρέφεια και η μικρή συμβολή στην απασχόληση παραμένουν βασικά χαρακτηριστικά της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, ενώ οι Έλληνες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις όσον αφορά στον φόβο της αποτυχίας, παρά το γεγονός πως το επίπεδο αυτοπεποίθησής τους αναφορικά με τα προσόντα τους παραμένει δυσθεώρητα υψηλό.
Η μόνη αχτίδα αισιοδοξίας από την έρευνα επιχειρηματικότητας του ΙΟΒΕ έρχεται από τις εξωστρεφείς και τις καινοτόμες επιχειρήσεις.
Αυτές οι επιχειρήσεις καθώς και όσες δραστηριοποιούνται σε αγορές με λίγους ή και με κανέναν ανταγωνιστή δηλώνουν αισιόδοξες ότι η κρίση δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και διακατέχονται σε μικρότερο βαθμό από τον φόβο της αποτυχίας.
ered
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου