Αν νομίζετε πως το γερμανικό, ιταλικό, αμερικάνικο, ιαπωνικό ή όποιο, τέλος πάντων, αυτοκίνητο αγοράσατε, έρχεται αποκλειστικά από τη χώρα καταγωγής του, μάλλον έχετε κάνει λάθος! Ας δούμε λοιπόν από πού κρατάει πραγματικά η… σκούφια των μοντέλων που
πωλούνται στη χώρα μας.
*Τα εργοστάσια στο χάρτη αφορούν μόνο τα μοντέλα της ελληνικής αγοράς
Το εργοστάσιο της Nissan στο Σάδερλαντ της Αγγλίας έχει τον τίτλο του πιο παραγωγικού στην Ευρώπη, κατασκευάζοντας 400.000 μονάδες αυτοκινήτων ετησίως!
Για μύριους τόσους λόγους, που έχουν κοινό παρανομαστή το κόστος, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων -ανεξαρτήτως χώρας προέλευσής τους- συνηθίζουν να κατασκευάζουν τα οχήματά τους και σε χώρες εκτός της… έδρας τους. Αυτό φυσικά δεν είναι κατ´ ανάγκη πρόβλημα, αφού, θεωρητικά τουλάχιστον, δεν υπάρχει κάποια διαφορά στον τρόπο κατασκευής και κατ´ αντιστοιχία στην ποιότητα παραγωγής ενός μοντέλου που κατασκευάζεται σε δύο διαφορετικά εργοστάσια της ίδιας εταιρείας, το ίδιο χρονικό διάστημα. Ο λόγος είναι απλός: τα ποιοτικά στάνταρ της κάθε γραμμής παραγωγής του αυτοκινήτου έχουν τεθεί από πριν και φυσικά είναι κοινά, είτε το εργοστάσιο βρίσκεται στη Γερμανία, είτε στη Βοσνία, είτε στην Κίνα και στην Τουρκία. Συνήθως μάλιστα κορυφαία στελέχη της κάθε εταιρείας από τη χώρα προέλευσής της τοποθετούνται επικεφαλής στο… εκτός χώρας εργοστάσιο, για να διασφαλίζονται οι διαδικασίες και τα ποιοτικά στάνταρ παραγωγής και ελέγχου. Είναι λοιπόν συνηθισμένο το φαινόμενο σήμερα να δούμε ένα ευρωπαϊκό ή αμερικάνικο αυτοκίνητο να κατασκευάζεται στην Ασία ή στην Αφρική. Όπως και ένα ιαπωνικό, που κατασκευάζεται στην Ευρώπη για λόγους που -εκτός από το κόστος- έχουν να κάνουν και με τη διαφορετική προσέγγιση του Ιάπωνα κατασκευαστή στα γούστα των αγοραστών της Γηραιάς Ηπείρου. Είναι λοιπόν η αυτοκινητοβιομηχανία η αποθέωση της παγκοσμιοποίησης; Η απάντηση είναι αναμφίβολα ναι, μιας και το γερμανικό αυτοκίνητο που επιλέξατε έχει σχεδιαστεί στη Γερμανία, ίσως και από μετανάστη σχεδιαστή, έχει δοκιμαστεί σε όλα τα μέρη της Γης, κατασκευάζεται στην Ασία από ντόπιους εργάτες και μάλιστα με ανταλλακτικά που έρχονται από δεκάδες προμηθευτές, διασπαρμένους στον Παγκόσμιο Χάρτη! Τι συμβαίνει όμως τώρα με την προέλευση των μοντέλων της ελληνικής αγοράς; Γιατί μπορεί η VW π.χ. να κατασκευάζει το Golf και στη Βοσνία, αυτά τα μοντέλα όμως δεν έρχονται στην Ελλάδα… Εμείς πραγματοποιήσαμε μια σχετική έρευνα και ανακαλύψαμε πραγματικά από πού κρατάει η σκούφια όλων των μοντέλων που καλείστε να αγοράσετε από τη δικιά μας αγορά!
Πόθεν έρχονται..........Boudas.......
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου