Περισσότερα από 1.500 κατασχεμένα αυτοκίνητα εκποιήθηκαν από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου καθώς οι συνεχείς αλλαγές δεδομένων στην αγορά αυτοκινήτου έχουν ρίξει τις πωλήσεις στο ναδίρ με αποτέλεσμα οι
έμποροι αυτοκινήτων να κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον και οι τράπεζες να γεμίζουν τους τελωνειακούς χώρους, αποθήκες, κτίρια και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς με κατασχεμένα αυτοκίνητα.
έμποροι αυτοκινήτων να κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον και οι τράπεζες να γεμίζουν τους τελωνειακούς χώρους, αποθήκες, κτίρια και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς με κατασχεμένα αυτοκίνητα.
Ωστόσο παρά το γεγονός πως οι τιμές εκκίνησης είναι άκρως δελεαστικές, έως και εξευτελιστικές, οι έμποροι που συμμετέχουν στις δημοπρασίες συνεχώς μειώνεται ο αριθμός τους εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας.
Οι τράπεζες από την μεριά τους έχουν αλλάξει και εκείνες τα δεδομένα των δημοπρασιών στα κατασχεμένα αυτοκίνητα και οι τιμές εκκίνησης των περιζήτητων αυτοκίνητων πόλης με κινητήρες μικρού κυβισμού έχουν εκτοξευθεί στα ύψη ενώ αντίθετα οι τιμές στα υπερπολυτελή αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού κυμαίνονται σε εξευτελιστικά επίπεδα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της τελευταίας δημοπρασίας αποτελεί το γεγονός πως μια Ferrari Maranello με 1η άδεια κυκλοφορίας βγήκε στο «σφυρί» με τιμή εκκίνησης 42.000 ευρώ και μια Porsche Carrera 997 μοντέλο του 2005 στα μόλις 38.000 ευρώ! Αντίθετα ένα Ford Maverick του 2006 είχε τιμή εκκίνησης 5.000 ευρώ ενώ ένα Suzuki Jimny του 2007 εκποιήθηκε με τιμή εκκίνησης τα 8.000 ευρώ!
Πάντως εκτός των αλλαγών στις τιμές εκκίνησης σημαντικές διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στις μαζικές πωλήσεις προς εμπόρους καθώς αν κάποιος επαγγελματίας δώσει προσφορά για 20 ή περισσότερα αυτοκίνητα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τον πιέζουν ώστε να αγοράσει και μερικά υπερπολυτελή μοντέλα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού ώστε να αποκτήσει και τα περιζήτητα μικρά μοντέλα πόλης.
Οι τράπεζες αποτελούν το βασικότερο ίσως ρυθμιστικό παράγοντα της αγοράς αυτοκινήτου καθώς όποτε επιθυμούν ανοίγουν τις στρόφιγγες και εγκρίνουν δάνεια τονώνοντας τις πωλήσεις του κλάδου και άλλοτε τις διατηρούν κλειστές απορρίπτοντας κάθε αίτημα που καταφθάνει στα υποκαταστήματά τους.
Μάλιστα τον τελευταίο καιρό όχι μόνο δεν εγκρίνουν δάνεια προς υποψήφιους πελάτες αλλά σφίγγουν ακόμη περισσότερο τη «θηλειά» στους αντιπροσώπους που έχουν χρηματοδοτηθεί μέσω της υπηρεσίας Stock Finance.
Επίσης πέραν των παραπάνω όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας έχουν σταματήσει να χρηματοδοτούν και τις επιταγές που προσκομίζουν οι έμποροι ακόμη και αν το φύλλο της επιταγής επιταγής που προσκομίζει ένας αντιπρόσωπος έχει εκδοθεί από την ίδια τη τράπεζα!
Ειδικότερα αντιπρόσωπος αυτοκινήτων προσκόμισε σε τράπεζα με την οποία συνεργάζεται επιταγή από κάποιον προμηθευτή του η οποία είχε εκδοθεί από την ίδια τράπεζα που επισκέφθηκε και αρνήθηκαν να την χρηματοδοτήσουν επειδή ανήκε στην άκρως επικίνδυνη κατηγορία που ανήκει στον κλάδο του αυτοκινήτου!
Χρονομίσθωση τέλος;
Η πιθανή αλλαγή του τρόπου φορολόγησης του οχημάτων μέσω χρονομίσθωσης αναμένεται να αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά εταιρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο «Εθνος» στελέχη της αγοράς χρονομίσθωσης οχημάτων: «Η ανατροπή των μέχρι σήμερα δεδομένων από το νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα οδηγήσει σε λουκέτο πάρα πολλές εταιρείες χρονομίσθωσης οχημάτων. Ο λόγος είναι απλός καθώς καμία σχεδόν επιχείρηση πλέον δεν θα ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα ή περισσότερα οχήματα με χρονομίσθωση αφού το γνωστό έξοδο μετατρέπεται σε επιπλέον έσοδο για τον χρήστη με απρόβλεπτες ίσως συνέπειες. Βέβαια πέραν της τεράστιας μείωσης στη ζήτηση οι εταιρείες χρονομίσθωσης θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και τις ακυρώσεις συμβολαίων αλλά και τις εκατοντάδες επιστροφές κυρίως πολυτελών αυτοκινήτων που όπως γνωρίζουμε όλοι η αξία τους έχει μειωθεί στο ελάχιστο».
Όμως πέραν των ιδιωτικών εταιρειών που μέχρι πρότινος έκαναν χρήση του θεσμού της χρονομίσθωσης, ανάλογα προγράμματα χρησιμοποιεί και η Βουλή των Ελλήνων, διάφορες κρατικές υπηρεσίες και γενικότερα αρκετά υψηλόβαθμα στελέχη του Δημοσίου. Το κόστος βέβαια θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της Βουλής.
Επιστροφές
Κάθε χρόνο περισσότερα από 50.000 καινούρια αυτοκίνητα πωλούνται σε εταιρείες χρονομίσθωσης τονώνοντας σημαντικά τις πωλήσεις νέων ΙΧ. Σύμφωνα όμως με στελέχη της αγοράς ο συγκεκριμένος αριθμός θα μειωθεί κατά 70% το 2010 αν εφαρμοστεί το φορολογικό νομοσχέδιο με πολύ άσχημες συνέπειες για τον κλάδο!
Αλλωστε χιλιάδες ιδιοκτήτες εταιρειών επέλεγαν μέχρι πρότινος την μέθοδο της χρονομίσθωσης ώστε να κυκλοφορούν με το ακριβό αυτοκίνητο που είχαν επιλέξει ενώ παράλληλα το μίσθωμα το περνούσαν στα έξοδα της εταιρείας τους. Η αλλαγή των δεδομένων ωστόσο θα οδηγήσει αρκετούς από αυτούς να «παγώσουν» ή να επιστρέψουν πολύ πριν τη λήξη των συμβολαίων τους τα πολυτελή τους οχήματα πίσω στις εταιρείες χρονομίσθωσης οι οποίες δεν θα γνωρίζουν τι να τα κάνουν.
Δημοπρασία Κατασχεμένων αυτοκινήτων
Μοντέλο 1η Αδεια Τιμή Εκκίνησης
Ferrari Maranello 2003 42.000
Porsche 997 Carerra 2005 38.000
Porsche Cayenne Turbo 2004 25.000
Porsche Cayenne 2003 21.000
Audi A3 TQ 2005 11.000
Audi A4 TQ 2006 14.000
BMW 325 2005 13.000
Jeep Cherokee 3.7 2005 9.000
Fiat Grande Punto 2006 6.000
Fiat Panda 2006 5.000
Ford Fiesta 2006 5.000
Ford Maverick 3.0 2006 5.000
Hyundai Getz 2007 4.500
Jeep Grand Cherokee 2005 10.000
Mazda RX8 2006 9.000
Mercedes E200 2008 22.000
Mercedes E350 2006 15.000
Mini Cooper 2008 11.000
Nissan X-Trail 2.5 2006 8.000
Opel Corsa 2006 6.000
Peugeot 607 3.0 2005 5.000
Saab 9-3 Aero 2004 7.000
Suzuki Jimny 2007 8.000
Toyota Aygo 2007 6.000
Volvo XC90 2005 10.000
VW Polo 2006 6.000
Του Γιώργου Ανδρή
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου