ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Ο Έλληνας που...σέρνει απο τη μύτη τους μεγάλους οίκους μόδας

Τo άρωμα «Gucci by Gucci» εκτόξευσε τη φήμη του στα ουράνια. Στα μεγάλα σαλόνια της παγκόσμιας μόδας όλοι μιλούν για τον Ελληνα που εμπνέεται εσάνς και ξεσηκώνει την όσφρηση. Εχει δημιουργήσει αρώματα που έχουν
πουλήσει πάμπολλα εκατομμύρια σε ολόκληρο τον κόσμο. Η πρώτη του επιτυχία ήταν το «Byblos» τo 1990.

Aκολούθησαν το «Princess» της Vera Wang, το «So de la Renta» του Oscar de la Renta, το «Rock ’n Dreams» του Valentino, τα «Pour Homme», «Blue Label» και «Οbligue» του Givenchy, το «Heavenly Bloom» της Victoria's Secret που έγινε best seller. Ο ίδιος, ιδιαίτερα χαμηλού προφίλ, αρκείται σε μια δήλωση: «Οταν η σύζυγός μου λέει ότι τη σταμάτησαν τρεις φορές την ίδια μέρα για να τη ρωτήσουν τι άρωμα φοράει, αισθάνομαι ότι είμαι σε καλό δρόμο».



Γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη, ήρθε στην Ελλάδα σε ηλικία μόλις 10 ετών. Οι μυρωδιές από τα μπαχάρια μπήκαν για τα καλά στο μυαλό του, γι’ αυτό και, παρά τις σκέψεις των γονιών του να ασχοληθεί με το εργοστάσιο που είχαν στην Πόλη, σε ηλικία 18 ετών αποφασίζει να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Πάει στο Παρίσι και γράφεται στο διάσημο Institut Superieur International Du Parfum των Βερσαλλιών, που βγάζει τους καλύτερους αρωματοποιούς του κόσμου.

Οι Γάλλοι καθηγητές του μιλούν για ένα μοναδικό ταλέντο που μπορεί να συναγωνιστεί άνετα τα μεγάλα ονόματα του χώρου. Στις πτυχιακές θα φτιάξει την πρώτη eau de toilette του και όταν ο καθηγητής θα βάλει μερικές σταγόνες στο χέρι του και θα μυρίσει, θα μείνει κυριολεκτικά άφωνος. Θα τον ρωτήσει από πού εμπνεύστηκε και ο Ηλίας με αφοπλιστική ειλικρίνεια θα απαντήσει: «Από τις μνήμες μου. Η μυρωδιά είναι σαν τη γεύση, εικόνα. Θυμάμαι τον εαυτό μου να σκαλίζει τα ντουλάπια της μητέρας μου για να ανακαλύψει τα αρώματα που είχε φέρει από κάποιο ταξίδι. Με κυνηγούν οι ανάμικτες ευωδιές που άφηναν πίσω οι γονείς μου πριν από κάθε τους έξοδο. Μυρωδιές όπως το “Y” του Yves Saint Laurent και το αντρικό “Old Spice”».

Κάπως έτσι θα του γίνει και η πρώτη επαγγελματική πρόταση από τη «Firmenich» στη Γενεύη, μια πασίγνωστη εταιρεία που σημειώνει τρελούς τζίρους, καθώς παράγει εσάνς για αρώματα, κεριά και σαπούνια σε ολόκληρο τον κόσμο. Διαθέτει 22 εργοστάσια και δραστηριοποιείται στην αρωματοποιία πάνω από εκατό χρόνια. «Η κολόνια διαθέτει ένα πολύ προσωπικό στοιχείο. Εκείνο που μας κάνει επιτυχημένους είναι η διάθεση μεγάλου μέρους του καταναλωτικού κοινού να ταυτιστεί μαζί μας. Δεν υπάρχει τίποτα πιο μαγικό από το να φορούν αυτό που εμπνεύστηκες εσύ. Το γεγονός άλλωστε ότι το άρωμα γίνεται το σήμα κατατεθέν πολλών ανθρώπων είναι σαν να λένε “ναι” σε ένα δαχτυλικό αποτύπωμα που τους δημιούργησες».



Ο Ηλίας Ερμενίδης ζει πια μόνιμα στη Νέα Υόρκη και εμπνέεται μυρωδιές για τους μεγαλύτερους οίκους μόδας. Το επαγγελματικό του πορτφόλιο διαθέτει μπουκάλια με γνωστές υπογραφές που το περιεχόμενό τους περιέχει δικά του αποστάγματα. Εταιρείες όπως η «Estee Lauder», o απαιτητικός Givenchy, o Hugo Boss, o Oscar de la Renta, ο Valentino και τόσες άλλες προσφέρουν κάθε σεζόν γη και ύδωρ για μια δημιουργία του.

«Μπορεί να συλλάβω μια ιδέα μέσα σε μόλις τρία λεπτά, μπορεί να χρειαστώ και τρία ολόκληρα χρόνια. Οι ιδέες έρχονται αναπάντεχα. Οι αρωματοποιοί δεν διαθέτουμε απλώς μύτη. Ετσι το βλέπει ο απλός κόσμος. Η μύτη είναι απλώς ένα όργανο, όπως ο ζωγράφος έχει το χέρι. Απο εκεί και πέρα παίζουν ρόλο τα ερεθίσματα. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι η παλέτα μου διαθέτει πάνω από 2.000 πρώτες ύλες, αιθέρια έλαια και συνθετικά. Θα σας φανεί περίεργο. Είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο σκέφτομαι. Ακόμη και ένα ανιαρό δείπνο κάνει το μυαλό μου να ξεφεύγει, να οραματίζεται μυρωδιές και αρωματικές συμφωνίες για ένα καινούριο περιεχόμενο».



Εκδίκηση με άρωμα Ελλάδας 

Από το επιβλητικό minimal γραφείο του στο Μανχάταν ατενίζει τη Νέα Υόρκη και καταστρώνει τα επόμενα σχέδιά του. Το άρωμα «Gucci by Gucci» τον γέμισε τρόπαια μετατρέποντάς τον σε αντικείμενο του πόθου πολλών εταιρειών. «Ηταν κάτι σαν γλυκιά εκδίκηση, μια και κανείς άλλος από τους 100 πιο επιφανείς αρωματοποιούς της Γης δεν είναι Ελληνας. Κι όμως, στους Ελληνες όλες οι αισθήσεις δουλεύουν στο φουλ. Σε αντίθεση με κάποιους άλλους λαούς που προτιμούν το ρελαντί. Σε εμάς υπάρχει πάθος ακόμη και στη μύτη».



Ταξιδεύει σχεδόν σε όλο τον κόσμο αλλά η μεγάλη του αγάπη παραμένει πάντα η Ελλάδα. «Η χώρα μου είναι συνυφασμένη με διακοπές, ανεμελιά και μπόλικη δόση αλμύρας. Με τα γεμιστά της μαμάς που συνοδεύονται από φέτα ή τα σουτζουκάκια που έφτιαχναν κάποτε στην Πόλη. Είναι η ζεστασιά της κανέλας, το πικάντικο του σκόρδου και του χοντρού μαύρου πιπεριού. Είναι ο γύρος, η πίτα και το κέφι που διαθέτει ο κόσμος στο DNA του».

Εκτιμά τους Ελληνες που κατάφεραν να σπάσουν το στενό μεσογειακό φράγμα και να ορθώσουν το ανάστημά τους στο εξωτερικό, γι’ αυτό και το περασμένο καλοκαίρι δημιούργησε για τον «Κορρέ» το ανδρικό άρωμα «Saffron amber, agarwood, cardamome», το οποίο κέρδισε για μια ακόμη φορά τις εντυπώσεις. Οσο για το τι κάνει τον κόσμο να αγοράζει ένα άρωμα; «Η διαφήμιση, η συσκευασία, το όνομα του οίκου και το promotion παίζουν καθοριστικό ρόλο», παραδέχεται. «Ξαναγοράζει όμως κάποιος ένα άρωμα επειδή ικανοποιεί τον αισθησιασμό του. Επιτυχημένο άρωμα είναι αυτό που αγοράζεται για το ίδιο το άρωμα». 



protothema

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου