ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ...

Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

To Fast Food μας κάνει πιο ανυπόμονους



Η σκέψη και μόνο του fast food μπορεί να διεγείρει την επιθυμία για άμεση ικανοποίηση, υποστηρίζει μια νέα μελέτη.


Μπορεί το fast food να αποτελεί την εύκολη λύση μέσα στους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητάς μας και να είναι συνυφασμένο με την εξοικονόμηση χρόνου, όμως την ίδια στιγμή φαίνεται
 ότι μας κάνει πιο ανυπόμονους και πιο επιρρεπείς στην αναζήτηση άμεσης ικανοποίησης, λένε οι ερευνητές.

Το δίδυμο Chen-Bo Zhong και Sanford Ε. DeVoe από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο έκανε τρία πειράματα πριν καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα.

Το πρώτο πείραμα έδειξε ότι η κατανάλωση fast-food αυξάνει την ταχύτητα ανάγνωσης ακόμη και όταν δεν υπάρχει πίεση για να διαβάσετε γρήγορα.

Στο πείραμα ζητήθηκε από τυχαίο δείγμα 57 φοιτητών να κοιτάζουν στο κέντρο της οθόνης ενός υπολογιστή αλλά να αγνοούν τις γωνίες. Σε όσους ανήκαν στην ‘’ομάδα fast-food’’, που είχαν εκτεθεί σε λογότυπα που συνδέονται με το fast-food, παρατηρήθηκε ότι το βλέμμα τους πέρασε αστραπιαία από στις γωνίες.

Οι υπόλοιποι δεν έδωσαν σημασία στις γωνίες. Στη συνέχεια όταν κλήθηκαν όλοι οι συμμετέχοντες να διαβάσουν ένα απόσπασμα, όσοι είχαν εκτεθεί στα λογότυπα είχαν πολύ πιο γρήγορη ταχύτητα ανάγνωσης.

Στο δεύτερο πείραμα οι ερευνητές ζήτησαν από 91 συμμετέχοντες να θυμηθούν είτε κάποια στιγμή που είχαν ένα γεύμα fast-food είτε την τελευταία φορά που πήγαν για ψώνια στο σούπερ μάρκετ και στη συνέχεια να αξιολογήσουν τη σκοπιμότητα οκτώ προϊόντων, τα μισά εκ των οποίων υπόσχονταν εξοικονόμηση χρόνου (όπως τα σαμπουάν / conditioner 2 σε 1) και τα υπόλοιπα μισά δεν ανήκαν σε αυτή την κατηγορία (όπως ένα κανονικό σαμπουάν).

Όσοι από τους συμμετέχοντες είχαν κληθεί να θυμηθούν κάποιο γεύμα fast-food έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στα προϊόντα εξοικονόμησης χρόνου από ό, τι εκείνοι που τους ζητήθηκε να θυμηθούν την τελευταία φορά που πήγαν για ψώνια.

Στο τρίτο πείραμα 58 συμμετέχοντες κλήθηκαν να βαθμολογήσουν την αισθητική ορισμένων λογοτύπων είτε από αλυσίδες fast-food είτε από φθηνά εστιατόρια. Στη συνέχεια οι ερευνητές ρώτησαν τους εθελοντές για τις προτιμήσεις τους σχετικά με τον τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων.

Η εξοικονόμηση χρημάτων συνεπάγεται ‘’καθυστέρηση’’ της ικανοποίησης προκειμένου να εξασφαλίσουν μεγαλύτερο οικονομικό κέρδος στο μέλλον. Αυτοί που είχαν εκτεθεί στα λογότυπα που συνδέονταν με το fast-food χρειάζονταν πολύ μεγαλύτερο εβδομαδιαίο επιτόκιο για την καθυστέρηση πληρωμών από ό, τι οι υπόλοιποι.

Συμπέρασμα: «Το fast food και τα σύμβολα που παραπέμπουν σε αυτό ενισχύουν την ανυπομονησία και την αναζήτηση της ευκολίας και της άμεσης ικανοποίησης. Όλα αυτά δείχνουν ότι τελικά το fast food μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στη συμπεριφορά των ανθρώπων και στις καθημερινές επιλογές τους από ό, τι πιστεύαμε μέχρι σήμερα», αναφέρουν οι ερευνητές.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychological Science (Ψυχολογική Επιστήμη).

cosmo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου